Nederlanders zijn een sterk volk, we hebben altijd wel een handje bij innovatie. Zo zijn er elk jaar duizenden Nederlanders die een kleine start-up beginnen, in de hoop dat ze een gat in de markt ontdekken. Hoewel dit niet altijd het geval is, zijn er wel een paar dingen die je kunnen helpen met het drijvende houden van je bedrijf. Nu de tijd instabieler is dan ooit lijken me dit soort tips handig om te delen. Dit soort tips krijg je niet zomaar. Zie je ik vorm samen met mijn bedrijf een front tegen het ondergaan van nieuwe startups. Het zijn vaak de nieuwe jongens of meisjes op de markt die het zwaar te verduren krijgen omdat ze geen idee hebben hoe ze moeten opereren. Wat ik met mijn bedrijf ben begonnen te doen is het opkopen van kleine startups wanneer ze weinig tot geen vermogen meer hebben en dan deze proberen weer winstgevend te maken. Hier valt een leuke boterham in te verdienen, plus ik help de mensen die het bedrijf hebben opgericht met zichzelfs staande houden in een markt die vandaag de dag overspoeld lijkt te zijn met onzekerheid. Elk bedrijf heeft andere tips nodig, dus laat me aan de hand van een voorbeeld aan u uitleggen wat ik zoal doe.
Promotie is belangrijk
Een fout die veel beginnende ondernemers maken is, het onderschatten van de kracht van promotie. Het kan zijn dat uw bedrijf baanbrekende technieken heeft ontwikkeld, maar als niemand daar vanaf weet dan verdient u ook niets. Dit voorbeeld komt van een epoxy bedrijf wat ik laatst tegenkwam. Het had als een van de weinige een nieuwe manier gevonden om snel maar toch strak een epoxy vloercoating aan te brengen op een ruwe vloer. Ze hadden aan de hand van een machine het systeem voor de vloercoating een stuk sneller doen verlopen. Toch was dit niet alles. Want slechts een jaar nadat het bedrijf op de markt was verschenen, leken ze alweer te verdwijnen. Hoe kan dit? Promotie. Dus op mijn beurt kocht ik het kleine bedrijfje op en zei dat ik het binnen een oogwenk weer winstgevend zou krijgen. Ik deed dit aan de hand van het opzoeken van de juiste klanten. Ik verspreide folders en online advertenties die speciaal focuste op de markt die die innovatieve jongens hadden gemist, namelijk: stucadoors en vloerenbedrijven. Door aan te kloppen bij aannemers en dit product deel uit te laten maken van hun bedrijf wist ik het probleem bij de wortels aan te pakken. Binnen twee maanden was de verkoop met honderdvijftig procent gestegen!